18 noiembrie 2015

Spaţiu Intact găzduieşte finisajul expoziţiei artistului Eric Baudelaire

By In Vizual

Finisajul expoziției artistului Eric Baudelaire, Anabaza lui May si Fusako Shigenobu, Masao Adachi și 27 ani fără imagini, va avea loc vineri, 20 noiembrie, de la ora 19:00, la Spațiu Intact. Expoziția a fost vernisată în 14 octombrie și mai poate fi viziată în 18, 19 și 20 noiembrie, între orele 16 și 19. Finisajul va avea loc simultan cu deschiderea expozițiilor altor galerii din Fabrica de Pensule: Sabot, Bazis, Baril.

spatiu
Artist francez născut în 1973, Eric Baudelaire explorează posibilitățile narative ale documentarului și propune o reflecție asupra manipulării realității care creează o ambiguitate fascinantă.

 
Anabaza lui May si Fusako Shigenobu, Masao Adachi și 27 ani fără imagini este o instalație care include un film autonom de 66 de minute, nouă serigrafii intitulate Pictures of Documents și un livret de expoziție.

 
Cine sunt May şi Fusako Shigenobu? Fusako, lider al unei grupări de extremă stânga, Armata Roşie Japoneză, implicată în numeroase operaţiuni teroriste s-a ascuns timp de aproximativ 30 ani in Beirut. May, fiica ei, născută în Liban, nu a descoperit Japonia decât la vârsta de 27 ani după arestarea mamei sale în 2000. Cine e Masao Adachi? Scenarist, cineast radical şi activist japonez angajat în luptele armate şi în cauza palestiniană, izolat la rândul său în Liban înainte de a fi retrimis în ţara sa. Pe de altă parte, iniţiator al unei teorii a peisajului, fukeiron : filmând peisajul, acesta ar devoala structurile de opresiune care îl formează şi pe care le perpetuează. Ce înseamnă anabază? Este numele dat, de la Xenofon încoace, întoarcerii, dificile, spre sine și spre “acasă”.

 
Eric Baudelaire – un artist renumit pentru utilizarea fotografiei ca mijloc pentru a dezbate gradul de regizare al realității – a ales să ne spună, în format documentar, această poveste complicată, tenebroasă și întotdeauna surprinzătoare. Filmate pe Super 8 mm și în maniera fukeironului, panorame contemporane din Tokyo și Beirut se întrepătrund cu materiale de arhivă, clipuri TV și fragmente de film, ca fundal pentru vocile și amintirile lui May și Adachi. Se vorbește despre viața de zi cu zi, despre viața unei fetițe nevoite să se ascundă mereu, despre exil, despre politică și cinema și despre suprapunerea lor fascinantă. Toate acestea constituie nu atât o investigație, cât o anamneză fragmentată.

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.