Secretele din spatele umorului de succes, de la Mircea Bravo şi Dragoş Stan (Epic Show)

Esenţial
În cadrul workshop-ului Vlogging şi umorul online, orgnizat marţi de TiMAF, primul şi singurul farsor din România, Mircea Bravo împreună cu Dragoş Stan, unul dintre cei patru umorişti de la Epic Show, şi-au dezvăluit secretele care stau în spatele glumelor de succes, de multe ori chiar virale. În atmosfera destinsă de la Concept Store, au participat zeci de tineri dornici să înveţe de la cei mai buni despre crearea conţinutului umoristic şi ingredientele unui material de succes.
Totul porneşte de la temă, spun cei doi, iar românii răspund în număr mare la glume în care se regăsesc şi ei, şi la un anumit tip de limbaj.
„Succesul se cuantifică în număr de vizualizări, ne gândim la marea masă. Trebuie să ne gândim cui ne adresăm pentru că degeaba râd cu două persoane. Trebuie să fie o temă pe care lumea să o înţeleagă şi încerc să mă situez pe valuri de simpatie sau de antipatie. Mă uit ce teme sunt cele mai în vogă acum. De exemplu o luăm pe Elena Udrea. Merg la portar la închisoare şi spun că vreau o vizită conjugală cu Elena Udrea. Dacă făceam farsa respectivă, sigur toate televiziunile preluau ştirea cu „Şoc, şoc, şoc”. Practic iei ce e în psihologia oamenilor la momentul respectiv şi te gândeşti cum poţi comunica cu masa de oameni pe tema respectivă. Se pot lua şi teme atemporale, întâmplări cu care oricine se bate la un moment dat, farse la sfârşitul cărora omul să spună la final „Da mă’ aşa e!”, le-a explicat tinerilor Mircea Bravo.
2
Câteva secrete folositoare a dezvăluit şi Dragoş: atenţia la obiceiurile românilor, dorinţa de apartenenţă la un grup şi ce îi face pe oameni să distribuie mai departe un material.
„În România dacă eşti vlogger, eşti limitat de limbă şi poţi fi limitat şi de temele locale, deci nu ai cum să treci peste un anumit nivel, peste un anumit număr de vizualizări. Noi la Cenzurat mergeam şi pe teme de actualitate, dar şi pe tot felul de obiceiuri umane pe care încercam să le ironizăm, şi ştiam că alea vor prinde tot timpul. De asemenea, încercam să creăm o comunitate în jurul a ceea ce făceam. Oamenii vor să aibă tot timpul chestia asta de apartenenţă, vor să se simtă speciali că fac parte din ceva. Pentru a-i face să se simtă aşa, trebuie să creezi, spre exemplu, un limbaj cu care ei să se identifice. Poţi încerca să inovezi, să ai un limbaj tipic pentru grupul ăla. Oamenii când dau share la ceva, nu vor neapărat să facă un cadou celorlalţi, ci vor să spună ceva despre ei. Distribuie ceva ce li se pare amuzant, spun despre ei că sunt amuzanţi. Dacă distribuie o piesă mai puţin cunoscută, mai specială, spun despre ei că sunt speciali. Poţi să încerci să îţi adaptezi limbajul în videouri astfel încât lumea să vrea să dea share conţinutului tău. De asemenea, când te apuci de un scenariu, trebuie să vezi dacă toată ideea se poate rezuma într-o frază care să fie inteligibilă şi convingătoare. Să te pui, practic, în pielea celui care urmează să-ţi distribuie materialul”, spus Dragoş Stan.
„Caterinca” şi miştoul sunt cel mai pe placul românilor, la fel şi glumele care ating pe de-o parte publicul larg, dar în care se regăsesc şi glume pe care le înţeleg categoriile de oameni mai elevaţi. Pe lângă conţinutul propriu zis, modul de promovare este esenţial.
„Ni s-a întâmplat ca cel mai bine s-a viralizat un material cu care oamenii se făceau de râs şi de acolo se naşte controversa şi faptul că oamenilor le place să se simtă superiori, să se dea superiori. Asta e o chestie românească şi de asta cred că materialul s-a viralizat aşa de bine. La noi merge foarte bine „caterinca”, miştoul, românii hateri. Înafară de conţinutul propriu zis, contează mult şi promovarea. Şi acolo sunt tot felul de secrete: a-ţi distribui conţinutul pe anumite canale, să ţii cont de feedback-ul oamenilor, să-i motivezi să dea share. Se mai zice o chestie, şi anume că movul atrage mult mai bine atenţia şi mulţi îl folosesc. Fiecare din trucurile astea îţi mai aduc un 50% de vizualizări. Tag-urile sunt iar foarte importante”, spunea Dragoş de la Epic Show.
În ceea ce îl priveşte pe Mircea, acesta vrea pe viitor să ne scape de reclamele plictisitoare de la TV şi să viralizeze reclamele într-un mod plin de umor, care nu ajung la oameni forţat, ci de bună voie.
„Vreau să îmi intru într-un ritm de muncă. Vreau să vadă lumea că uite copilul ăla care face prostii, o face într-un mod profesionist. Ai ceva profesionist în momentul în care scoţi periodic un produs. Eu mă văd că o agenţie de publicitate. Mi se pare că publicitatea din ziua de azi e groaznică. Vreau să creez un regim de reclamă pe sectorul ban comercial, adică ai un produs, vrei să îl promovezi, vii la mine şi eu găsesc un mod super tare, viral prin care să îl promovez. Există conceptul de viral marketing în care reclama respectivă nu ţi-o mai bagă TV-ul cu forţa, e o reclamă pe care tu o vezi, îţi place şi-l chemi pe prietenul tău să vadă cât de tare e reclama asta. Acum e o aglomeraţie de reclame peste tot şi de-asta lumea le blochează. Singurul mod prin care informaţia ajunge la tine e pe baza unui sentiment, de obicei de umor”, a încheiat Mircea Bravo.
4

1 thought on “Secretele din spatele umorului de succes, de la Mircea Bravo şi Dragoş Stan (Epic Show)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *