13 mai 2016

Peste 300 de iubitori de artă la cele şase vernisaje din Fabrica de Pensule

By In Actualitate, Vizual

Cele 6 spații de artă din Fabrica de Pensule – galeriile Baril, Bazis, Nano, Sabot, Spațiu Intact, Atelier Irina M au adus peste 300 de iubitori de artă la cele 6 vernisaje organizate concomitent în 10 mai.

Evenimentul intitulat “10 mai la Fabrica de Pensule” a marcat debutul proiectului “Artă vizuală pentru comunitate la Fabrica de Pensule”, derulat de Federația Galeriilor și Artiștilor din Fabrica de Pensule cu sprijinul Primăriei şi Consiliului Local Cluj-Napoca pe întreg parcursul anului 2016.

Pe lângă publicul obișnuit care se perindă la mai toate evenimentele culturale din oraș, la Fabrica de Pensule ajung mereu zeci de artiști, curatori, galeriști și colecționari din alte orașe și chiar din străinătate, atrași de calitatea expozițiilor și de numele care expun aici. Seara de 10 mai nu a fost o excepție – coridoarele fabricii forfoteau de lume sosită de la mare distanță pentru a asista la deschiderea noilor expoziții.

“Asemenea evenimente nu pot să fie decât benefice pentru noi toț cei care expunem, asigurând un interes mai mare din partea publicului care devine de la sine mai numeros, iar avantajul pe care-l oferim noi este diversitatea de care vizitatorii pot să se bucure”,  a explicat Florin Ștefan, coordonatorul Spațiului Intact și unul dintre organizatorii evenimentului.

Pentru amatorii de artă care nu au ajuns la vernisajul de marți sau care nu au trecut încă pragul galeriilor din Fabrica de Pensule, spunem că cele șase expoziții se pot vizita în fiecare săptămână, de luni până vineri, între orele 16-20. Istoricul de artă Geza Daboczi îi așteaptă entuziast pe vizitatori cu explicații succinte despre fiecare expoziție. Dacă doriți să programați o vizită de grup, nimic mai simplu: sunați la numărul +40721076909 cu cel puțin o zi în avans și anunțați-vă sosirea!

 

Baril_expozitie Mihai Platica

 

În expoziția ‘’Cut with the Kitchen Knife through the Raw Future of 100 Years Before’’, care vă așteaptă la Spațiu INTACT până în 28 august, curatorul Simona Năstac aduce laolaltă artiști de origini și generații diferite: Guy Ben-Ner (IL), Luchezar Boyadjiev (BG), Paul Buck (UK), Anetta Mona Chişa & Lucia Tkáčová (RO/SK), Ivars Gravlejs (LV), Yoshua Okón (MX), Larisa Sanssour (IL), W. Mark Sutherland (CA) și Kenneth Tin-Kin Hung (US). Cu titlu inspirat din celebrul colaj al artistei Hannah Höch expus în 1920 la târgul Dada de la Paris, expoziția urmărește să probeze faptul că spiritul Dada e la fel de incisiv și astăzi, ca o lamă de cuțit cu două tăișuri, în stare să penetreze straturile dense ale puterii și să-i expună practicile de influență și control. Nu vi se propune doar o pauză de reflecție Dada pe teme contrare bunului-simț – autonomie, rezistență, curaj, invenție, utopie –  ci vi se oferă și o recompensă de 50 de euro pentru cea mai bună definiție Dada!

BAZIS găzduiește până în data de 8 iunie expoziția de grup Agonie Vitală”, care cuprinde lucrări ale artiștilor Győrffy László, Kis Róka Csaba şi Szenteleki Gábor. Apartenența lor la aşa-zisa „scenă de horror din Budapesta” transpare în fiecare lucrare. “Spaţiul expoziţiei devine un laborator de cultivare a formelor, unde fragmente ale corpului uman apar în geneza unei istorii a naturii alternative. Acest laborator nu este însă atelierul doctorului Frankenstein, întrucât el voia să reconstruiască fragmentele de carne mutilate în forma unui om. Agonia vitală pune capăt traumei umanităţii, deoarece încearcă să elibereze viaţa de sub dictatura figurii umane, pentru a sărbători contrarevoluţia cărnii”, spune curatorul Nemes Z Márió din Budapesta.

 La galeria SABOT am văzut a doua expoziție personală a artistului Răzvan Botiș după “Going Twomblysh, Woolish, Foolish” din 2014. Născut în 1984 la Brașov, absolvent al Universității de Artă și Design din Cluj-Napoca în 2009, Botiș este unul dintre cei doar câțiva artiști români incluși în volumul “Art Cities of the Future: 21st-Century Avant-Gardes” publicat de editura Phaidon în 2013, volum care desemna Clujul drept una dintre capitalele artei internaționale. Interesat de experiment și de “rescrierea” limbajului plastic, Răzvan Botiș discută în expoziția “Cashmere thoughts” despre picturalitate, materie și poezie, folosindu-se de un mediu artistic așa-zis minor – ceramica. O incursiune aparent nostalgică într-o lume a obiectelor mici desprinse dintr-o idee mare, expoziția rămâne deschisă publicului până în 25 iunie.

 La BARIL expune tânărul Mihai Plătică. ”The Wide Open Skin” e o expoziție neobișnuită, deopotrivă retrospectivă și debut. Artistul prezintă o întreagă arhivă de lucrări care observă corpul uman ca dat cultural și uimesc atât prin ingeniozitatea abordării, cât și prin cea a dispunerii în spațiu. “Simplu în cel mai tulburător mod posibil și complex în același timp, corpul este interesul principal al acestor lucrări, iar observarea și documentarea lui metoda de lucru a artistului. Expoziția ne lasă la răscrucea dintre obiecte, corpuri și reguli în spațiul cultural, social și spiritual al existenței noastre fizice”, consideră Anna Keszeg, autoarea textului de prezentare a expoziției care rămâne deschisă publicului până în 15 iunie.

 La galeria NANO puteți vedea până în 10 iunie lucrările artistului Florin Marin, care ne arată în expoziția “Spuma zilelor” fața  moale, delicată, carnală, a lumii. El folosește buretele (spuma sintetică), pe care îl modelează cu gesturi de sculptor, dar cu viziune de peisagist. Rezultatul sunt o serie de basoreliefuri fragile, privelişti enigmatice, sau mici lumi prezentate în stilul dioramelor.

 

Atelier IRINA M, spațiul artistei Irina Dumitrașcu Măgurean, găzduiește până în 1 iulie expoziția ’’Grădina Zmeilor’’ a artistei Anca Brânzaș. Pornind de la una dintre legendele care povestesc despre nașterea “Grădinii Zmeilor” din satul Gâlgău Almașului, județul Sălaj, prin transformarea zmeilor care au furat Soarele în stânci, Anca Brânzaș țese un dialog pictural între nud și peisaj. În lucrările ei, ființe umane și divine sălășluiesc în grădini încâlcite în care ludicul, copilărescul, misterul conviețuiesc și animă o lume a interiorului uman, o lume vie, în care realitatea e deseori abstractizată.

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.