2 septembrie 2016

Open, premieră la Fabrica de Pensule

By In Actualitate, Teatru

Linia de producție se redeschide la Fabrica de Pensule cu o nouă premieră.

Sâmbătă, 3 septembrie, începând cu ora 20:00, va avea loc spectacolul OPEN, în regia Letei Popescu – un spectacol care atinge într-un mod eclectic și personal diferite forme ale iubirii contemporane, și care pune pe tapet și fără pudoare sexualitatea și regăsirea plăcerii sexuale.

Echipa spectacolului a lucrat la spectacol la Fabrica de Pensule în luna august, într-o formulă de devised theatre, în care căutările comune ale tuturor artiștilor implicați au contribuit la felul în care OPEN vorbește, în forma lui finală, despre iubire în 2016.

Leta Popescu despre spectacolul OPEN: Trăim într-un timp în care avem Tinder, Grindr, Hornet, OkCupid și alte rețele prin care îți poți întâlni parteri de sex sau parteneri de viață. Avem multe feluri de a numi o relație: open relationship, may-december relationship, casual relationship etc. Toate astea sunt pentru mine doar niște concepte care nu au în spate decât dorința de tandrețe, dorința de mai mult, de intim, de iubire și cine știe de câte alte măcinări, cine știe câte mai ascundem noi de noi… și de ceilalți. Eu una am vrut să fac un spectacol despre iubirea din 2016 și mi-a ieșit un spectacol despre lipsa iubirii. Aș zice să privim deschis acest punct în care am ajuns o parte dintre noi. S-ar putea să ne fie de folos.

 

14218380_10202034935271920_274049151_n

OPEN

cu: George Albert Costea

regia: Leta Popescu

dramaturg: Ana Cucu Popescu

tehnic: Attila Almási

sound design: Mihai Moș

video: Alexandru Lupea

producător: Asociația Reciproca în parteneriat cu Federația Fabrica de Pensule și Asociația GroundFloor Group
spectacol recomandat 16+

Unde și cum ne mai găsim liniștea în conceptele de „single” sau „open”? Cum ajungem să ne exorcizăm dorința de tandrețe și cum ne raportăm astăzi la „marea iubire” care fie nu apare, fie a dispărut deja ? Care sunt metodele actuale prin care se poate reaprinde pasiunea în cuplurile longevive? Mai există astăzi cupluri perfecte? Spectacolul pornește de la un cadru larg al ofertelor de club care promit plăceri și regăsiri ale sexualității. Suprapunând acestei teme procesul de căutare al echipei, scormonind în propriile povești, dorințe și fantezii, spectacolul atinge, într-un mod eclectic și personal, diferitele forme ale iubirii contemporane.

Echipa spectacolului OPEN și-a propus de la început să vorbească publicului despre orice tip de practică ce unora le poate aduce împlinire, iar altora le poate crea repulsie. Și-a propus totodată să abordeze tema sexualității, punând pudoarea în paranteză, dar și să chestioneze în ce măsură societatea și familia instalează în fiecare dintre noi tipare de care cu greu ne putem desprinde.

Leta Popescu (1989) este regizor absolvent al Facultății de Teatru și Televiziune din cadrul Universităţii Babeş-Bolyai, Cluj. Începând cu anul 2013, Leta activează atât în zona teatrului independent cât și în teatrele de stat. Realizează spectacolele „9 din 10”, „Poker” și „Dispariția” la Reactor de creație și experiment – Cluj, „Parallel” (co-regie Ferenc Sinko) și „Ghinga” (regie colectivă alături de Valentina Gabor și Andrada Lazăr) la Fabrica de Pensule – Cluj, „American Dream” la Teatrul Național Cluj, Sala ArtClub, „Sfârșit” la Teatrul Național Craiova, „Call It Art!” la Teatrul Național Cluj, Sala Euphorion. Este membru fondator al Asociației Reciproca, lucrează împreună cu colegii săi (Lucia Mărneanu, Oana Hodade, Lorand Maxim) la proiectul „Focus Atelier”, și alte proiecte ale asociației participând totodată la proiectele realizate de Reactor de creație și experiment din care amintim „Teen Spirit” și „Drama 5”.

 

GEORGE ALBERT COSTEA este licențiat al UNATC I.L. Caragiale București, unde a absolvit Secția de Arta Actorului din cadrul Facultății de Teatru. În 2010 a absolvit un Master în cadrul aceleiași Universități, completându-și și definitivându-și astfel studiile de Arta Actorului. În 2009 a fost integrat colectivului artistic al Teatrului National “Marin Sorescu” Craiova, unde activează și în prezent. Are deja un portofoliu consistent de roluri acoperind un repertoriu predominant clasic (William Shakespeare, I.L.Caragiale). A lucrat în regia mai multor regizori cunoscuți la nivel național și internațional, precum: Robert Wilson, Silviu Purcarete, Tim Carroll, Peter Schneider, Mircea Cornișteanu, Janusz Wisniewski. În paralel, a jucat în spectacole din teatre bucureștene (Teatrul Nottara, Teatrul de Comedie, Teatrul Metropolis) și în spațiul teatrului independent: Godot Café Teatru, Green Hours, UNteatru, Compania D’Aya. Printre cele mai recente colaborări se numără musicalul West Side Story în regia lui Răzvan Mazilu o producție FNT 2014 și The History Boys. Povești cu parfum de liceu la Teatrul Excelsior în regia lui Vlad Cristache, pentru care a obținut o nominalizare pentru cel mai bun actor în rol secundar la Gala Premiilor Uniter 2016.

 

ANA CUCU POPESCU (1988) este absolventa Facultăţii de Teatru şi Televiziune, din cadrul UBB Cluj Napoca, Secţia teatrologie (2010) şi a masteratului de Dramaturgie-Filmologie (2012) din cadrul aceleiaşi facultăţi. Şi-a început formarea ca dramaturg din anul 2008, când a avut şi prima montare după un text propriu (Let’s play!, r: Cătălin Chirilă ). Ulterior au urmat proiecte din ce în ce mai interesante, printre cele mai notabile numărându-se Hârtii ursuleţi şi fete (r: Florin Caracala), 25 de secunde (spectacol colectiv realizat împreună cu Liviu Bulea, Noemi Lazici şi Raul Hotcaş), 9 din 10 (r: Leta Popescu), 13 tablouri cu oameni (adaptare liberă după A.P. Cehov, r: Alexandru Dabija) şi Istorie subiectivă a fragilităţii (r: Olivia Grecea). Din anul 2015 colaborează cu Asociaţia Refugiul Urban din Târgu Jiu, unde predă cursuri de scriere creativă pentru copii. Este interesată în mod special de lucrul în cadrul proiectelor interdisciplinare sau pe modelul devised theatre.

Linia de producție este un proiect realizat cu sprijinul Primăriei și Consiliului Local Cluj-Napoca în vederea susţinerii candidaturii oraşului Cluj-Napoca la titlul de Capitală Culturală Europeană 2021 și co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național.

Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.