Scandal la Opera Română! Acuzaţii la adresa directorului Florin Estefan. Vezi reacţia acestuia!

Operă Special

Un Email de tip Armaghedon despre posibile nereguli la o licitaţie organizată de directorul Operei Române Cluj-Napoca, Florin Estefan, a aruncat instituţia într-un nou scandal.

Intitulat „Licitaţii trucate şi afaceri cu instrumente la Opera din Cluj„, mesajul tip Armaghedon aduce o serie de acuzaţii acestuia, pe care Florin Estefan le respinge categoric.

Licitaţia la care face referire Armaghedonul (serie de mesaje neasumate public, fără semnatar n.r.) a avut loc vineri, 4 decembrie, nu în… 4 noiembrie, cum eronat a fost transmis presei în anonimă.

Cotidianul online clujulcultural.ro redă poziţia părţilor implicate, aşa cum au fost acestea transmise q+Astăzi, 4 Noiembrie 2015 (sic! n.r.), la Opera Româna din Cluj-Napoca a avut loc o licitatie pentru instrainarea de instrumente muzicale care (sic) nu mai sunt necesare institutiei. Desi aceasta licitatie nu a fost facuta publica (a aparut doar un anunt intern in institutie), s-au prezentat la licitatie foarte multe persoane care stiau dinainte preturi si instrumente, mare parte dintre instrumente fiind promise dinainte anumitor persoane de catre managerul Estefan.

Timpani care pe piata muzicala se vand cu 7000 Euro, la Opera din Cluj costa 30 de lei

Asa s-a ajuns sa se scoata la licitatie 2 timpani in stare foarte buna de functionare la derizoriul pret de 15 lei bucata, in masura in care un astfel de instrument muzical in stare de functionare si vandut “second hand” nu poate cobori sub pretul de cateva mii de euro. Intrebarea fireasca care se pune este: de ce aceste instrumente nu au fost evaluate conform legii licitatiilor publice, sau: care au fost criteriile care au condus la vanzarea acestor bunuri cu suma de 15 lei bucata? Consultand site-urile de vanzari online de instrumente, observam clar ca 2 timpani functionabili nu coboara sub suma de 7000 euro.

Sesizand hotia crasa a conducerii, un angajat al operei a intrat in licitatie cu persoana careia i se pregatisera adjudecarea, ajungandu-se la fabuloasa suma de 7600 de lei de la pretul de pornire de 30 de lei. Daca cel pregatit sa cumpere timpanii cu 30 de lei a fost capabil sa plateasca 7600 de lei la final, nu este in mod clar o fraudare a institutiei si a statului? Chiar si suma de 7600 de lei este mult sub pretul de vanzare a acestor instrumente!

Fagot licitat cu 15 lei

Un alt acolit al conducerii a fost cadorisit cu un fagot in deplina stare de functionare pentru incredibila suma de 15 lei, desigur in vreme ce un instrument similar pe piata muzicala on-line costa aproximativ 1000 de euro.

Instrumente scoase la licitatie fara a fi expuse

Toate instrumentele licitate au intrat in licitatie fara un proces verbal si fara consemnarea seriilor de pe instrumente, ceea ce incalca flagrant legea, aceste instrumente putand fi schimbate oricand dupa achizitionare cu alte instrumente mai noi din inventar, lucru care este foarte posibil sa se si intample. In plus instrumentele licitate nu au fost expuse, “interesatii” de instrumente cunoscand inainte de licitatie ceea ce cumpara. Totusi, unde este transparenta fata de persoanele interesate de licitatie care nu au avut acces la magazia cu instrumente inainte de licitatie?

Managerul Estefan a promis inainte de licitatie instrumente anumitor persoane

Supararea cea mai mare a fost a “promitent-cumparatorului” timpanilor care vazand ca pretul instrumentelor incep sa creasca, iar angajatul operei si-a propus sa salveze instrumentele in favoarea institutiei, a avut fabuloasa replica:”Estefan mi le-a promis mie demult”!

Mai multi angajati ai operei au cerut anularea licitatiei de achizitii de instrumente

Vazand fraudarea pe fata a patrimoniului Operei Nationale Romane din Cluj-Napoca, mai multi angajati au depus cereri de anulare a licitatiei publice si sistarea ei sau organizarea in conditiile si termenii legii in vigoare. In plus, marea majoritate a angajatilor este nemultumita de faptul ca directorul Estefan Florin inchiriaza “pro bono” foarte multe instrumente ale institutiei catre bisericile penticostale si baptiste unde el este pastor, fara aprobarea consiliului artistic.

In fapt:

-Managerul Estefan Florin nu a facut publica licitatia decat printr-o nota la avizierul institutiei, persoanele de la alte institutii de cultura neavand acces la licitatie

-Nu a existat o evaluare eficienta si obiectiva a bunurilor scoase spre licitare. Nu poate sa fie scos la licitatie un instrument cu 15 lei iar la final sa se ajunga la aproximativ 1500 de euro!

-Bunurile scoase la licitatie erau lipsite de numarul de inventar si de seria de instrument, putand fi inlocuite cu altele in orice moment. Mai mult, ele lipseau fizic in licitatie!

-Preturile derizorii in contradictie cu valoarea instrumentelor este foarte clar o tentativa de fraudare a statului si a institutiei

-De ce Estefan trebuie sa scape de aceste instrumente in mai putin de 2 luni de la venirea sa ca director, atata timp cat ceilalti directori n-au fost deranjati de aceste instrumente sau de ce trebuie date pe preturi derizorii in perfecta stare de functionare in timp ce elevii de la Liceul de Muzica sau studentii de la Academia de Muzica nu-si permit astfel de instrumente?” se arată în acest Armaghedon remis presei.

Florin-Estefan02
Directorul Florin Estefan-(c) cosmin photography

Estefan: Sunt aberaţii.  Vineri am anulat licitaţia!

Directorul Operei Române a declarat pentru clujulcultural.ro:

„Sunt siderat de aceste aberaţii care au fost transmise presei. Le dezmint total, le cataloghez clar ca nişte neadevăruri crase. Situaţie e de fapt aşa. Ideea casării a fost a mea şi trebuia făcută această casare de mult timp, de  vreo 10 ani. La Operă nu s-au mai făcut casări de foarte mulţi ani. Sunt lucruri foarte degradate, care ocupă inutil loc.  Am decis casarea a circa 8000 de lucruri, instrumente depăşite, piese vechi, decoruri uzate, mobilier, maşini de găurit, un strung, tot ce era vechi si nefolositor la ateliere, lemne etc. Mulţi din personalul Operei m-au rugat să nu le casez, să le dau lor obiectele, pentru că se simt legaţi de ele. Precizez că o casare se face prin ordinul ministrului, în speţă aveam demult ordinul semnat de fostul ministru al culturii, Ionuţ Vulpescu. Casarea se face în urma unei proceduri de inventariere, apoi urmează casarea şi ducerea la Remat sau la alte firme specializate în casări. Pentru că am fost rugat să nu casez la Remat cele 8000 de lucruri, am decis să fac o licitaţie pornind de la preţurile pe care Remat, firma specializată, le are afişate public. De aici acuzaţiile absurde că un timpan ar costa 30 de lei etc, chiar şi în starea de uzură avansată în care se află. Un coleg mi-a cerut lemnele vechi ca lemne de foc în Apahida, unde locuieşte!.

Vineri am fost anunţat de colegi că lipsesc din gestiunea  angajatului responsabil cu lista de inventatriere o serie de obiecte casate, scoase la licitaţie. Drept care, pentru limpezirea situaţiei am anulat prin dispoziţie, vineri, această licitaţie iar de luni pornesc în clarificarea situaţiei create. Nu am dat deci nimănui preferenţial nimic şi am făcut licitaţia conform legii. Tot aşa am anulat-o până la clarificarea situaţiei. Acesta este punctul meu de vedere, restul sunt minciuni şi dezinformări care au ca scop pătarea imaginii mele”.

Estefan, decorat preşedintele Klaus Iohannis

DAP_9934
Estefan, decorat preşedintele Klaus Iohannis

 

 

10 thoughts on “Scandal la Opera Română! Acuzaţii la adresa directorului Florin Estefan. Vezi reacţia acestuia!

  1. 🙂 tvf..cred ca oferiti prea multa incarcatura culturala unui individ caruia anonimatul i se potriveste ca micime, nu ca si invaluire a unei personalitati suculente, cum e in exemplele dvs :). daca ar fi ca un real talent sa scrie ceva, acest anonim ar fi personajul unui foileton de tip cancan..personaj, niciodata autor. colegii lui impartasesc prea multe amintiri triste cu mult prea multe episoade similare, depanate constant inca de la angajarea lui, care demasca cel mult lipsa de caracter..

  2. Amandine Lucille Aurore Dupin de Francneil – viitoarea baroană Dudevant,a stat in anonimat,a scris cam…multișor pentru ca omenirea să nu-i idolizeze pseudonimul.După cele enunțate de Domnia-Ta, n-a fost onestă ! Alberto Pincherle,n-a fost onest fiindcă numele-i real era Alberto Moravia,Gala Galaction n-a fost onest nici el, fiindcă semna..Grigore Pișculescu,Mark Twain (Samuel Langhorne Clemens),n-a fost nici el onest…! Și pentru a nu lăsa într-un suspans enervant pe cei ce n-auziseră nici până acum de Aurore Dupin,trebuie să-i dezvălui și ei adevărata identitate.George Sand.Desigur,reacționînd unei afirmații mai sus-expuse, cum că un om care stă în anonimat,nu este niciodată onest,sunt întru totul de acord cu George m.Senectutea-mi conferă ardeleneasca si strămoșeasca răbdare,de-a descoperi într-un viitor cât mai apropiat,că posteritatea va asocia acest pseudonim,cu un altul,Sami Rosenstock..

  3. stimate redactor, am lucrat si eu in presa, ceva mai demult, redactor de stiri. redactorul sef nu ne permitea sa publicam ceva pana cand nu verifica informatia. cum vi s-ar parea ca maine sa apara la mai multe publicatii un articol despre dvs cu informatii intoarse, defaimatoare, de rea credinta? in ziua de azi daca eu trimit o anonima o publicati, indiferent ce contine?jurnalistii din acest oras chiar nu vad ce se intampla de cativa ani si cum institutia noastra e aruncata in mocirla scandalurilor de catre aceeasi indivizi, constant? asta in timp ce noi, colegii lor, stam cu capul plecat, tacem, si ne facem meseria cu cata daruire putem. eu una m-am saturat de aceasta situatia si e prima data de cand sunt angajata cand iau atitudine – pentru ca mi-a ajuns! sper ca si jurnalistii sa remarce reala problema si sa protejeze imaginea acestei institutii, sa protejeze cultura clujului si sa incurajeze adevarul si frumosul, nu scandalul si mizeriile gratuite!

  4. Rusine anonimului si presei, care din totala lipsa de profesionalism intra intr-o cardasie umilitoare cu acest individ, si uita ca in primul rand, inainte de a publica astfel de mizerii trebuie sa verifice sursa lor. Nu e prima data cand se intampla asta. Suntem nevoiti sa suportam asa ceva de ani de zile, acest individ anonim ocupandu-se cu murdarirea noastra ca si colectiv de ani de zile. Nu ne dorim decat liniste si sa ne lase in pace sa ne facem meseria cu placere intr-o atmosfera cat de cat apropiata de normal. Asa se procedeaza deja de cativa ani! Lasa-ne in pace anonimule, si te rugam mult, ramai in anonimatul caruia pe drept cuvant ii apartii!!!! Daca vrei, strangem semnaturi sa vezi ca sunt cu adevarat foarte multi colegi care vad si isi doresc asta!

    1. Doamna Mihaela Bogdan, va inselati si acuzati gratuit. Clujulcultural.ro nu e in cardasie cu nimeni. Noi am scris duminica si am fost singurul site care l-a sunbat pe domnul director Estefan si i-a cerut o reactie. Alte siteuri au publicat anonima sambata fara reactie directorului. Intreptati-va critica catre acele siteuri nu catre noi, care am fost profesionisti. O zi buna. Redactia.

  5. De circa 50 de ani, in Opera clujeană,există o nouă meserie.
    S-a dezvoltat ca urmare a unei vocații ce-o întălnim ca apanaj existențial al tuturor rataților,neisprăviților și-a invidioșilor ce coexistă alături de profesioniștii din toate domeniile.Nu numai ale artei.Această meserie,se numeste UZURPATOR DE DIRECTORI,și-mi asum pretenția asupra licenței acestui termen.Retrospectiv,privind,Petru Sbîrcea,a fost dat afară din Operă destul de rușinos, de cître aceiași uzurpatori de profesie,care au inlîturat și pe
    Tudor Jarda,Ionel Pantea,Al.Fărcaș,Vlad Budoiu,și s-ar impune să mă opresc deocamdată aici din motive pe care colegii mei inzestrați de la natură cu bun-simț,mi-ar sugera discret..Stai TVF, opreste-te fiindcă lista-i mult prea lungă și s-ar putea să plictisim cititorii.

  6. Există câțiva nesimțiți la operă care nu știu decât să „bage strâmbe” și să semene zâzanie. Asta au făcut mereu, asta fac și acuma. Și, evident, plini de curaj, acești Farfuridi și Brânzovenești trimit denunțuri exact ca în Scrisoarea Pierdută:

    Brânzovenescu: E tare! prea tare! N-o iscălesc.
    Farfuridi: (cu tărie, impunător) Trebuie să ai curaj ca mine! Trebuie s-o iscăleşti: o dăm anonimă!
    Brânzovenescu: Aşa da, o iscălesc!

    Farfuridi: O iscălim: „Mai mulţi membri ai partidului”…
    Brânzovenescu: Da’ dacă ne cunoaşte slova la telegraf?
    Farfuridi: Punem pe altcineva s-o scrie.
    Brânzovenescu: Pe cine?
    Farfuridi: Trebuie să găsim pe cineva să ni-o dea la telegraf! ‘Aide, Brânzovenescule.
    Brânzovenescu: Numai să nu păţim ceva.
    Farfuridi: (impunător) Trebuie să ai curaj: anonimă.

  7. Unii oameni nu știu decât să arunce cu rahat. Dacă pe aceasta persoana ar fi avut coloana vertebrala ar fi fost transparentă! Un om care stă în anonimat nu este niciodată onest!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *