30 octombrie 2015

Mihai Vrăbieş_The Void Effect, expoziţie şi eveniment la Iaga Gallery

By In Vizual
Galeria IAGA International Art Gallery Angels,  deschide publicului internaţional expoziţia personală: Mihai Vrăbieş_The Void Effect.
Proiectul  expoziţional,  dedicat  unuia  dintre  cei  mai  interesanţi  artişti  emergenţi  din  Cluj-Napoca,  se prezintă cu o noutate absolută în scena artei  tinere internaţionale, intenționând să reflecteze asupra sensului unei lucrări de artă ca obiect de consum și de comunicare prin intermediul golirii de materie şi obscurării conceptuale a acesteia.
Expoziția  prezintă,  într-adevăr,  un  traseu  prin  vid,  înţeles  ca  eliminare  a  obiectului  de  artă  din  spațiul expozițional, și, astfel, stimulează publicul să se interogheze asupra atracției generate de opera de artă caobiect de consum şi simbol al statutului. Zece rame goale amplasate pe pereți, o operă probabil ascunsă în spații care nu sunt accesibile publicului și un fel de jurnal privat al artistului, sub formă de fraze scrise cu propria lui mână pe pereți, încercând să relateze expoziţia, sau mai degrabă să-i sublinieze absența, interogându-l pe artistul însuşi asupra vieţii sale şi asupra experienţei sale estetice.
image001
Mihai Vrăbieş va participa la expoziție, pregătit să-şi expună cercetările și proiectul artistic, oferindu-se pesine însuși publicului într-un mod care în realitate relevă însă numai dorinţa acestuia de a se ascunde. Această situație ambivalentă și ambiguă este accentuată de prezenţa în spațiul galeriei a vocii înregistratede către Vrăbieş pentru a sublinia și mai mult imposibilitatea de a cunoaşte şi de a ‘poseda´cu adevărat ooperă de artă, altfel decât prin intermediul golului/vidului pe care aceasta îl creează.
Tema este în legătură foarte strânsă cu complexul parcurs istoric al operațiunilor postbelice dintre conceptualşi meta-limbaj:  Yves Klein,  Piero Manzoni,  artistul  cautând golul  ca pe un loc de regenerare a unei noiposibilități estetice, criticând astfel societatea de consum şi abordarea pur mercantilistă și posesivă a opereide artă publică. Pe de altă parte, prin utilizarea cuvintelor scrise, orale și înregistrate, se observă acea reflecție profundă pecare Vrăbieş dovedește a o stăpâni cu siguranţă absolută, pornind de la o reflecție acută asupra Părinților conceptualului, de la Joseph Kosuth.
O rețea de referințe înrădăcinate în domeniul specific de producție al proiectului, pe deplin susținut de galeriaIAGA: o puternică aşadar confruntare între tradiție și limbajul academic și noile tendințe artistice, menite să regândească  modelele  în  termeni  adesea  provocatori,  într-o  totalizatoare   și  revitalizantă  repunere  în discuţie a conceptului unei opere de artă.
Plecând de la vid. Expoziţia, curatoriată de către Ilaria Bignotti şi Walter Bonomi, constituie aşadar un eveniment important pentru criticii  şi  colecționarii  internaționali  de artă,  confirmând dorinţa Galeriei  IAGA de a fi  o platformă culturală vivace, având ca  principal obiectiv dezvoltarea şi promovarea dialogului dintre cercetările artistice contemporane italiene şi cele est-europene, multumită şi participărilor la târguri de artă, la manifestări şi evenimente de artă contemporană internaţionale, privind înspre un viitor cert în care schimbul cultural şi dialogul  internaţional  să  reprezinte  fundaţia  pe  care  se  vor  construi  proiecte  artistice  de  lungă  durată, transând astfel noi granițe geografice artistice şi culturale. Expoziția este însoțită de un  catalog, dedicat proiectului expozițional, curatoriat de către Ilaria Bignotti şiWalter Bonomi, conţinând imagini ambientale ale instalaţiilor realizate la faţa locului de către artist.
Expozitia poate fi vizitata pana pe data de 10 noiembrie 2015.

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

error: Conținutul este protejat!