„Made in RO”, muzeu dedicat publicităţii şi brandurilor româneşti, în caravană la Iaşi, Timişoara şi Cluj-Napoca – FOTO

Vizual

Made in RO: muzeu pop-up de publicitate şi branduri româneşti – dă startul unei ediţii itinerante, ce se va concretiza printr-o caravană la Iaşi, Timişoara şi Cluj-Napoca, scrie News.ro.

A patra ediţie a nonconformistului muzeu Made in RO, dedicat publicităţii şi brandurilor româneşti, de care s-au bucurat deja peste 35.000 de vizitatori, va avea un format special anul acesta, fiind organizată ca o caravană expozitională în trei oraşe din tara, respectiv la ansamblul Palas, în Iaşi (19-27 mai), la Iulius Town, Timişoara (1-13 iunie), şi la Iulius Mall, în Cluj-Napoca (1-14 octombrie), între orele 10.00-21.00.

Intrarea este gratuită. 

Publicul este invitat să vadă în premieră, într-un decor expoziţional creativ şi jucăuş, care reconstruieşte la scară mică atmosfera din casele românilor din perioada interbelică şi comunistă, dar şi din magazinele care au născut atâtea poveşti amuzante, precum alimentara sau magazinul de electronice şi electrocasnice, peste 2.500 de exponate care spun povestea unor branduri celebre din viaţa de zi cu zi a mai multor generaţii.

 

 

O colecţie-cabinet de curiozităţi care cuprinde, sub aceeaşi pălărie, “anunciuri” venite din alte timpuri, alături de o expunere de mărci naţionale mai vechi şi mai noi, precum: şoşoni Mociorniţa, ateliere de croitorie şi încălţăminte interbelice, motoretele Victoria sau Mobra, apoi binecunoscutul Guban, ciorapi Adesgo, pastele de dinţi Cristal şi Kalodont, locomotivele Malaxa, Loteria Romana, CEC, uleiul Luboil-Unirea, Revistele Realitatea Ilustrată, Dimineaţa şi ale Oficiului Naţional de Turism, săpunurile Pisica şi Cheia, lămpile Tungsram M.R., cosmeticele Farmec, primele sticle de Pepsi-Cola şi CI-CO sigilate, fabrica de telefoane Standard, PECO, Dacia, biscuiţii Eugenia, ciocolatica ROM, maşinăriile de gătit Aragaz, un ARO, aspiratorul Ideal, Danubiana, Electronica şi Tehnoton Iaşi, bicicletele Pegas, supele Supco, magazinele Unirea şi Victoria, Brifcor, apoi mărcile anilor ’90 care au anunţat sosirea capitalismului şi multe altele.

Muzeul Made in RO va aduce sub acelaşi acoperiş o expoziţie principală prezentată ca o călătorie în timp, într-o adevărată istorie vizuală a publicităţii româneşti şi a mărcilor autohtone, cuprinsă în obiecte autentice de memorabilia şi artefacte ale brandurilor iconice, ambalaje, afişe, materiale grafice, propaganda politică, postere, machete, ziare şi reviste cu reclame, produse casnice de larg consum, cosmetice, jucării, textile, electronice şi electrocasnice, produse alimentare, clipuri TV, reclame din arhive, maşini autohtone şi multe alte surprize expoziţionale din alte vremuri trecute, dar şi produse dedicate industriei şi brandurilor simbol din oraşele gazdă. 

Selecţia de lucrări de artă publicitară şi obiecte va cuprinde piese autentice din patru perioade de timp distincte: antebelic, interbelic, perioada comunistă şi întoarcerea la capitalismul din perioada contemporană – continând atât printuri (afişe, ziare, reviste), cât şi obiecte reprezentative pentru designul industrial de produse de larg consum, în decoruri autentice de epocă, prezentând o cronică fizică a memoriei economiei României în care vom promova identitatea culturală şi istorică a industriilor creative.

Publicul va afla cum a apărut publicitatea ca activitate în România, ce cumpărau şi consumau sau aveau prin locuinţe românii în trecut, ce era de bonton, dar şi poveştile din spatele reclamelor şi brandurilor naţionale de altădată, într-un tur al amintirilor, un proiect iniţiat şi organizat de Asociaţia ESCU, începând cu anul 2018.

Programul Made in RO deţine şi o componentă educativă pentru pasionaţii de arte vizuale, design, modă, publicitate, istoria media, personalităţi şi practicieni din domeniul comunicării, dar şi publicul larg, nostalgic sau simplu amator al mărcilor naţionale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *