27 februarie 2018

“The Guardian” critică dur “Touch me not”, filmul care a cucerit “Ursul de Aur”

By In A 7-a

Prestigiosul cotidianul britanic “The Guardian”, de orientare de stânga, critică dur filmul regizoarei române Adina Pintilie,  “Touch me not”, care a cucerit recent Ursul de Aur la Festivalul de la Berlin.

Astfel,  prin unul din criticii săi de film, , cotidianul britanic consideră că trăim o “epocă a catastrofelor”, inclusiv în cinematografie și că filmul este “Sheer embarrassing sillines” adică “Prostie pură jenantă”. De asemenea, filmul este considerat “mediocru” și “plin de clișee despre BDSM,  alternative sexuale, fetișism și exhibiționism”

Regizoarea Adina Pintilie

Cronica din The Guardian poate fi citită AICI

În România realizatorul TV de emisiuni tabloide si diverstisment, Dan Negru a criticat dur filmul, Pelicula a fost “apărată” de regizorul Tudor Giurgiu, președintele Festivalului Internațional de film Transilvania (TIFF).
“Bagati-va in fund ! Daca as posta aici imagini din film, FB mi-ar dezactiva contul. O femeie incearca sa-si vindece frigiditatea platind un barbat sa se masturbeze in fata ei. Si ala sta si se masturbeaza. Iaca filmu’. Stiu,nu inteleg eu masturbarea ca arta. Dar toti fac sali goale de cinema,filme ieftine cu curve si injuraturi vandute fraierilor drept arta. Pe piata libera sunt falimentare,n-au public. Bagati-va “Ursii” in fund”, a scris Dan Negru pe Facebook.
În replică, Tudor Giurgiu a scris:

“Despre Urs. Ca de obicei, am trecut in mai putin de o zi de la ‘Bravo Romania’ la ‘sa va bagati Ursul in fund’. Tipic. Filmul nu o sa placa la toata lumea si e normal sa fie asa, e clar, doar nu e ‘Singur acasa’. Doar ca Ursul asta nu merita bagat in fund pentru simplul fapt ca e o prima uriasa recunoastere a unui cineast talentat, sensibil, Adina Pintilie, care munceste pe branci la filmul asta de peste 7 ani de zile. 7 ani de indoieli, de dileme, de renuntari… Premiul asta ar trebui sa determine, in al 12-lea ceas, schimbari sistemice in modul in care functioneaza cinematografia, de la evaluarea scenariilor, finantarea lor si mai apoi difuzarea filmelor. Pentru ca e de-a dreptul ironic ca filmul premiat s-a facut si datorita finantarii de la Eurimages, fondul Consiliului Europei pentru coproductii (care a dat proiectelor romanesti milioane de euro in ultimii 20 de ani vs o contributie minora a tarii) iar luna trecuta Ministerul de Externe a taiat din pix aceasta obligatie anuala a Romaniei. Nu avem nevoie de banii lor, nu? Da’ da bine la raport sa spunem ca Romania are Ursul de Aur, nu? Aveti grija ca Iohannis a declarat ca e de acord sa se mareasca contributia Romaniei la bugetul european, poate gasiti niste firfirei sa ne platim datoriile ca altfel o sa ne dea aia afara, cu Ursi cu tot. Altfel, respect maxim tuturor celor care i-au fost aproape Adinei in anii astia. Lui Dan Nutu si Cristina Hoffman si al lor “Aristoteles Workshop” (sprijinit de TVR in vremurile de inceput..) unde Adina a facut in 2007 un documentar excelent, “Nu te supara, dar..”, premiat apoi in toata lumea. Si pentru ca multi fac legaturi intre Urs si faptul ca Berlinala premiaza politic sau ca se joaca politically correct, vezi #metoo, eu cred ca e o prostie. Un film bun e un film bun si basta. Juriul premiaza cu Aur atunci cind simte si vede o viziune originala si personala asupra lumii. Si, pentru a fi politically incorrect pina la capat, o sa ii felicit si pe barbatii care i-au fost alaturi in lunga ei calatorie de realizare a acestui proiect- George Chiper-Lillemark, Rik Vermeulen, Andrei Tanasescu, Dan Angelescu, si or mai fi multi altii”.

Imagine din film

Citiți și relatarea de la Berlin

Citiți un interviu cu Adina Pintilie