Unul din internauții cei mai documentați și pasionați de istoria Clujului, András Vajda a postat pe un grup de facebook povestea liniei de cale ferată și a trenului de Cluj. 

„Continuarea liniei Budapesta-Szolnok a fost discutata timp de mai multe decenii: sașii ardeleni doreau continuarea spre Arad si Sibiu; oradenii si clujenii evident spre orasele lor. Pana la urma ambele au fost construite: primul tren parcurgând distanta Oradea-Cluj in 6 ore si 30 minute ajungea in vechea gara in data de 7 septembrie 1870 la ora 12:30. Sinele construite atunci au fost inca in utilizare cel putin pana la mijlocul anilor 90!
Dupa 9 ani, in 1879, se facea legatura cu linia construita dinspre Bucuresti – Predeal, unde era granita de atunci dintre Regatul Românie și Imperiul austro-ungar din care făcea parte atunci Ardealul.
 
După electrificarea liniei Sighisoara-Cluj, prima locomotiva electrica a ajuns la Cluj in 1984.
Gara din Cluj
In fotografii: constructia liniei Oradea-Cluj, podul de la Stana (1869); sosirea primului tren la Cluj (ilustratie de ziar, 1870); gara in 1914.
Sosirea primei locomotive electrice – in contrast cu locomotiva cu aburi (1984).

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.