Muzeul de Artă Cluj-Napoca în parteneriat cu Forumul Cultural Austriac București prezintă, în perioada 11 – 29 mai 2016, expoziția intitulată „Influenţe ale modernismului în arta contemporană din Austria. Lucrări de Bernhard Buhmann, Claudia Larcher, Tina Lechner. Pictură, obiect, fotografie”.

Vernisajul va avea loc miercuri, 11 mai 2016, la ora 18:00.

În contextul aniversării în anul 2016 a 100 de ani de la lansarea mişcării dadaiste, expoziţia îşi propune să prezinte ecouri ale avangardei istorice în creaţia a trei artişti contemporani din Austria, aparţinând aceleiaşi generaţii: Bernhard Buhmann, Claudia Larcher şi Tina Lechner.

BB1

Importanţa proiectului:

Este primul proiect în care creaţia unor artişti contemporani austrieci va fi prezentată publicului din Cluj-Napoca, „oraş al avangardei secolului XXI în artele plastice” (Art Cities of the Future, Editura Phaidon, Londra, 2013). Cei trei artişti originari din Viena se bucură de o notorietate în ascensiune în Austria şi în lume, operele lor făcând parte din colecţii muzeale şi private, fiind distinse cu premii importante. Lucrărilor lor se remarcă prin recursul la un limbaj plastic care combină elemente figurative cu elemente a căror sursă poate fi identificată în curentele de avangardă din primele decenii ale secolului XX, în special dadaismul. Semnificativ este faptul că referinţele principale sunt legate de creaţia a trei artişti modernişti aparţinând aceleiaşi generaţii: Kurt Schwitters (1887-1948), Sophie Taeuber-Arp (1889-1943) şi Sonia Delaunay (1885-1979). Expoziţia a rezultat ca urmare a documentării efectuate de curatorul expoziţiei, Călin Stegerean, cu prilejul târgului de artă de la Viena din anul 2014, unde a fost invitat de organizatori.

 

Lucrările din expoziţie:

În pictura lui Bernhard Buhmann (n.1979), geometrismul întâlneşte figurativismul care, împreună, conlucrează la compunerea unui mesaj în notă dadaisto-suprarealistă, figurii umane conferindu-i-se dimensiuni ale fantasticului şi oniricului, pentru care picturile Soniei Delaunay pot fi un reper în avangarda istorică.

Lucrările-obiect ale Claudiei Larcher (n.1979) evocă asamblajele cunoscute cu numele de Merzbild ale artistului german Kurt Schwitters, un important reprezentant al dadaismului, sub aspectul colării unor imagini de obiecte care exprimă tumultul, caracterul arborescent şi mereu în schimbare al configuraţiilor urbane actuale.

Fotografiile artistei Tina Lechner (n.1981) amintesc expresivitatea păpuşilor geometrice create de Sophie Taeuber-Arp în aceeaşi perioadă de manifestare a dadaismului. În aceste fotografii, figurii umane îi sunt asociate forme geometrice create de artistă, care redesenează contururile corporale cunoscute, conferindu-i sculpturalitate, într-o cheie plastică sintetică, aflată la frontiera abstracţionismului.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.