Două foste jurnaliste lansează volumul „Cei care schimbă jocul”

Actualitate Carte

EdituraPublica și grupul Librarium vă invită marți, 8 iulie,ora18:00, la librăria Book Corner de pe bulevardul Eroilor 15, Cluj-Napoca, unde va avea loc lansarea cărții Cei care schimbă jocul. Cum gândesc, decid și acționează antreprenorii români care se bat cu multinaționale, în prezența autoarelor cărții – Mona Dîrțu și Andreea Roșca.

 

Avem sau nu antreprenori români care să fi clădit companii de anvergură fără experiență în business, fără capital de pornire și mai ales fără să facă afaceri cu statul?

Aceasta este, în esență, întrebarea la care încearcă să răspundă Cei care schimbă jocul, o carte-documentar lansată de Editura Publica la 5 iunie 2014. Cele două autoare au ales să lucreze cu un instrument arareori folosit în literatura de afaceri – storytelling-ul.

posterCCSJ_lansare CJ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mona Dîrțu și Andreea Roșca – amândouă foste jurnaliste de business – au selectat pentru proiectul lor, după un set de criterii clar definite, șapte companii lider de piață (City Grill, Medlife, Betty Ice, Dedeman, Fan Courier, Mobexpert, Bitdefender). Documentarea a fost amplă – peste 100 de ore de interviu cu fondatorii acestor companii, plus o duzină de discuții cu manageri de fonduri de investiții și consultanți – iar din ea a rezultat prima carte despre campionii antreprenoriatului românesc post ’89.

 

 Cei care schimbă jocul este, după știința noastră, prima carte care vorbește despre mecanismele și procesele de decizie ale primei generații de antreprenori români de după deșertificarea comunistă. Am pornit în acest proiect cu gândul că după cortina de mituri, clișee și judecăți pe informație puțină a crescut, în timp, o promițătoare clasă de antreprenori români. Dar Cei care schimbă jocul nu este, totuși, o carte despre afaceri. E mai degrabă o carte despre câțiva oameni care au decis, la un moment dat al vieții lor, să o pornească pe cont propriu – în ciuda lipsei de direcție, de experiență, de capital de pornire și mai ales în ciuda fricii de eșec, explică autoarele Mona Dîrțu și Andreea Roșca.

 

Suntem încântați să adăugăm în portofoliul nostru o carte care va inspira pe mulți în drumul lor spre antreprenoriat, semnată de două nume cu rezonanță în jurnalismul românesc.  – Bogdan Ungureanu, director executiv editura Publica.

 

Despre carte:

 

Vlad Mixich: Apariţia acestei cărţi, în care sunt adunate o parte din poveştile unei Românii contemporane demne de admirat, este un gest simplu. Avem cărţi despre cum să ne creştem copiii, cum să ne iubim unii pe alţii, cum să slăbim şi cum să izbândim. Dar nu am avut, cel puţin până acum, o carte în care să se vadă limpede acea ,,Românie severă“ pe care istoricul Alexandru Duţu o descria ca fiind formată din „nişte oameni serioşi care-şi văd de treabă, îşi fac datoria, îşi asumă obligaţii pe care le duc la bun sfârşit cu discreţie şi îşi împlinesc vocaţia plini de răspundere“. Cred că această Românie există şi e necesar ca ea să se vadă mai bine. E necesar ca ea să reînceapă să ocupe un loc central în lumea noastră. Fără festivisme, fără cele mai mari steaguri şi cele mai tricolore emoţii din lume. Simplu şi firesc. Pentru că merită.
Dragoș Stanca: Aveți în mâini o carte despre business și, mai ales, despre oamenii din spatele businessului. Cunosc mult prea bine exigențele autoarelor. Așteptați-vă, deci, la o carte scrisă frumos și captivant, lucru nu ușor de realizat, când vorbim de povești de business, la o carte care nu vorbește doar despre succes, ci și despre valoarea pe care o dă eșecul, un element bine ascuns în orice plan de afaceri și, nu în ultimul rând, așteptați-vă la o carte care vă va inspira, indiferent de proiectele pe care le aveți de dus la capăt.

 

Despre autoare:

 

Mona Dîrțu s-a pregătit să devină profesor de chimie și fizică, dar a devenit jurnalist, meserie pe care a făcut-o timp de aproape 20 de ani deopotrivă în presa generalistă, în cea de business și în digital. În 2012 alege calea antreprenoriatului, dezvoltând proiecte de business storytelling, training, e-learning. În plus, este writing coach, continuă să se implice în proiecte de jurnalism și scrie pe teme de business și media pe blogul său, monadirtu.ro.

Andreea Roșca are o experiență de aproape 20 de ani în jurnalism ca redactor și director de publicații de business. Din 2011 este consultant în comunicare și lucrează atât cu antreprenori români, cât și cu companii multinaționale sau organizații non-profit. Tot în 2011 a fondat, alături de alți trei antreprenori, Fundația Romanian Business Leaders. Este licențiată în economie și a absolvit cursurile de MBA ale Open University, Marea Britanie. Continuă să scrie pe blogul personal andreearosca.ro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *