Cluj-Napoca e plin de paradoxuri

Prima dezbatere a strategiei pentru Industrii Creative a avut loc astăzi la Primăria Cluj, în organizarea Asociaţiei Cluj Capitală Culturală 2021. La aceasta au participat realizatorii draftului, managerim organizatori de evenimente, membri ai Clusterului IT, jurnalişti printre care si reporteri ai clujulcultural.ro

Unul din membrii asociaţiei, Istvan Szakats,  a prezentat un rezumat a ceea ce inseamnă concptul de Industrie Creativă si care e conceptul pus in joc prin draftul de strategie prezentată, adică Cluj Smart City. Pentru cei mai putini familiarizaţi, industrie creativă este tot ce se poate finanţa pe contracte de drepturilor de autor, de la industria cinematografică, mass- media până la creativitatea din IT.

La Cluj activează în ITC 4856 de angajaţi iar in Transilvania de Nord 13476 de angajaţi, mai puţin cu 6,3 decat in 2008, 21 % din totalul salariatilor Regiune NV, au arătat organizatorii. Cu toate acestea, la capitolul vitalităţii culturale Clujul este unul din vectorii importanţi ai României.

Un fapt critic relevat de analiza prezentată de Asociaţia Cluj Capitală Europeană 2021, este slaba finanţare a sectorului cultural, locul 29 în România! De asemenea, analiza relevă o pondere mare a industriei creative dar si gradul redus de participare civică a cetăţenilor.

Strategie
Asta s-a dezbătut vineri. Doar 10 oameni prezenţi la dezbatere-foto clujulcultural.ro

Un punct de vedere important care a reieşit din dezbatere este că firmele sunt intr-o situatie financiară tot mai precară şi nu sprijina suficient industriile creative. Un alt punct de vedere pertinent a aparţinut managerului Clusterului IT, care a spus că “e in discutie dacă această activitate, de software, este una ce ţine de creativitate aşa cum înţelegem descrierea industriei creative, sigur e o munca de execuţie nu ştiu dacă neapărat  şi creativă. Aici e de discutat”.

Florin Moroşanu, directorul Asociaţiei Cluj Capitală Europeană 2021,  a anunţat că va mai fi organizată încă o dezbatere, finală, pentru adoptarea strategiei după ce se mai primesc observaţii şi propuneri la sediul asociaţiei sau pe adresa ei de email.

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.