Corp fulgerător, zgomot liniştit, expoziţie la IAGA Contemporary Art

Vizual

Vineri, 8 aprilie, de la orele 18, la IAGA Contemporary Art, Cluj-Napoca, Romania, se deschide pentru public expoziţia Lightning Body_Quiet Noise a artistului Sabina Elena Dragomir.

Aceasta poate fi vizitată în perioada 8 aprilie-17 mai 2016.

Expoziţia, ai cărei curatori sunt Walter Bonomi şi Dan Breaz, reprezintă un eveniment important pentru criticii şi colecţionarii internaţionali, confirmând dorinţa galeriei de a fi o platformă culturală vie, al cărei obiectiv principal este de a dezvolta şi promova un dialog între arta contemporană italiană şi arta contemporană a Europei de Est, căutând un posibil schimb cultural şi un dialog internaţional, care să reprezinte fundaţia pe care să se construiască proiecte pe termen lung.

Achieved

Sabina Elena Dragomir a absolvit Universitatea de Artă şi Design din Cluj-Napoca în anul 2014, specializarea pictură. S-a remarcat în cadrul unor expoziţii internaţionale de grup precum Art Night Venezia (Veneţia, Accademia di Belle Arti, 2013),  Apă, Transparenţe, Patru forme ale invizibilului (Roma, Aula Chiesa, 2015), Cluj Calling Project 1-3 (Cluj-Napoca, Crema, Alessandria) sau Identităţi (Bucureşti, Galeria Elite Art, 2016). Este câştigătoare a două burse oferite de Fundaţia Principesa Margareta a României în anii 2015 şi 2016, în cadrul programului Tinere Talente.

Prima expoziţie personală a Sabinei Dragomir, Corp fulgerător, zgomot liniştit, care se deschide la International Art Galery Angels (IAGA, Cluj-Napoca), sintetizează cea mai recentă perioadă a creaţiei realizată de artistă în intervalul 2015-2016. Este cunoscut faptul că Sabina Dragomir se documentează sistematic, adesea chiar prin fotografierea propriului corp.

Subiectul predilect de investigație este corpul feminin, iar necesitatea transfigurării acestuia reprezintă principala provocare la care răspunde expresivitatea artistică din lucrările sale. În fața spectatorului se derulează o succcesiune de imagini întregi sau prim-planuri, subiecte plastice sau motive.

Toate aceste reprezentări revelează corpuri fulgerătoare, vizibile grație unui instantaneu, care expune fragmentul de corp corespunzător unui fragment de timp. Imaginile se află în fața noastră pentru că au puterea de evidență, de dovadă că un moment dintr-o viață a intimității feminine a trecut pentru a lăsa o urmă. „Filmul” acestei succesiuni de reprezentări nu explică niciodată povestea care a stat în spatele aducerii lor pe pânză, este un „film” din care anumite cadre lipsesc.

Aceste imagini camuflează variatele zgomote silențioase ale corpului feminin în mișcare și care, la rândul său, pune în mișcare o întreagă recuzită a spațiului intim. Toate acestea sunt fixate în fața privirii noastre prin alte zgomote silențioase ale camerei foto, codificate pictural prin cantitatea de lumină pe care imaginația artistei o controlează.

Ceea ce rămâne în urma sublimării picturale este o identitate feminină pulsatilă, al cărei principiu fundamental de manifestare este dinamica metamorfotică.

Chimera

Înainte de a se pulveriza în lumină sau de a se dizolva în noapte, imaginile corporale ne spun, cu însuflețire, o poveste irepetabilă. O altă imagine identică nu va mai fi niciodată văzută. Motivele mâinilor, picioarelor, a torsurilor expun ideea unui sublim neliniştitor, care surprinde nu ceea ce este, ci ceea ce ar putea deveni corpul feminin dacă s-ar putea remodela potrivit sufletului care-l locuiește.

Corp fulgerător, zgomot liniştit este una dintre cele mai îndrăzneţe întruchipări artistice ale ideii de transformare. În contextul revirimentului hiperrealist al picturii din România anilor 2000, demersul artistei Sabina Elena Dragomir dezvăluie, prin devenirea şi afirmarea de sine a corpurilor-fragmente, o poezie dramatică.

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *