7 ianuarie 2020

Carte despre hipsteri și clasele creative, lansare la Atelier Cafe

By In Carte

Volumul ”Hipsteri, bobos și clase creative” apărut la editura Cartier din Republica Moldova va fi lansat astăi, de la ora 19.00, la Atelier Cafe.

Invitați diverși intelectuali clujeni: Ștefan Baghiu, Miki Braniște, Ana-Maria Deliu, Florin Faje, Dinu Guțu, Norbert Petrovici, Ciprian State, Gabriel Troc

Va avea loc și un After party cu muzică pusă de DJ-ul, poetul Ștefan Baghiu

”Unii îi numesc creativi, alții bobos sau hipsteri. În America au fost inițial copiii răzvrătiți ai încuiatei culturi WASP, mixând elemente de contracultură a anilor ’60 cu capital cultural, business creativ și meritocrație pe pâine. La noi, un trib urban firav apărut după 2000, fascinat de cultura indie, electronică și consumul alternativ, se transformă în scurt timp într-o adevărată clasă în sine, în opoziție cu cultura dominantă a WASP-ilor noștri, reprezentați de baronii depășiți de vremuri și alte autorități tradiționale ce nu împărtășesc aceleași aspirații sau stil de viață cu noua clasă creativă.

Băncile își fac programe de creditare pentru creativi, apar noi partide însetate să-i reprezinte, iar foști participanți la cultura de club și a stimulentelor bucureștene devin candidați pentru Parlamentul României. Cert este că noile clase creative sunt cele care fac muzica pentru valorile clasei de mijloc urbane în economiile capitaliste, printr-o conciliere (aparent paradoxală) a elementelor de contracultură cu ideea de reușită socioeconomică. Ca în afișul în care Bean de la Șuie Paparude/Subcarpați privește mândru spre viitor cu un start-up de sneakers produși local, finanțat de o bancă românească.

Acest volum, fără a avea pretenții uber-academice, își propune să lanseze o dezbatere despre rolul noilor clase creative în peisajul actual românesc dintr-o perspectivă multidimensională. Contribuțiile vin din zone foarte diferite, de la teoria critică la peisajul clasial marxist, de la Bourdieu la bicicletele fixe, toate utile pentru o schiță a habitusului fluid al hipsterilor și claselor creative românești.”, este descrierea volumului și a evenimentului.

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.