7 iulie 2014

373 de milioane de bilete vândute la filmele cu copii în Europa

By In A 7-a

Un număr de 648 de filme de ficţiune pentru copii au fost produse şi difuzate în cinematografe la nivel european în perioada 2004 – 2013, la care au fost vândute 373 de milioane de bilete, potrivit unui raport al Observatorului European al Audiovizualului.
Observatorul European al Audiovizualului a publicat recent raportul “The theatrical circulation of European children’s films“, al cărui scop este acela de a analiza circulaţia şi performanţa în cinematografe a peliculelor de ficţiune europene, respectiv a filmelor de acţiune şi de animaţie pentru copii cu vârsta de până la 12 ani, raportat la filmele de ficţiune care nu sunt dedicate celor mici.

Astfel, au fost identificate 648 de filme pentru copii şi peste 8.700 filme de ficţiune care nu sunt dedicate celor mici, care au fost produse la nivel european, în perioada 2004-2013.

Potrivit raportului, în medie, 70 de filme de ficţiune pentru copii (40 de filme de acţiune şi 30 de animaţie) au fost produse în fiecare an în cele 40 de pieţe europene ale audiovizualului, analizate de Observatorul European al Audiovizualului în acest an.
Aceste 648 de filme de ficţiune pentru copii au generat un număr total de bilete la cinema estimat la 373 de milioane, în Europa, între 2004 – 2013. Această cifră reprezintă aproximativ 11% din numărul total al biletelor vândute la filme difuzate în cinematografele europene în această perioadă. Cu alte cuvinte, cel puţin unul din zece bilete vândute la un film la nivel european a fost pentru o peliculă pentru copii.

Drobeta Turnu Severin - Cinema Portile De Fier - 02 - Bogdan Garbovan

De asemenea, filmele pentru copii “călătoresc” cu succes prin Europa. Aproape 71% din filmele europene pentru copii produse în perioada analizată au obţinut distribuţie în cel puţin o piaţă non-naţională. În schimb, rata de export a filmelor europene care nu sunt dedicate copiilor a fost de doar 49%. Mai mult, filmele pentru copii au fost lansate în medie pe 3,4 pieţe non-naţionale, comparativ cu celelalte filme de ficţiune europene, care au fost lansate pe doar 2,2 pieţe, altele decât ţara în care au fost produse.

Pe de altă parte, filmele de animaţie pentru copii au avut un mai mare succes de distribuţie, fiind lansate în medie în 4,6 teritorii non-naţionale, în timp ce filmele de acţiune pentru copii au fost exportate în medie în 2,6 pieţe non-naţionale.

Totodată, filmele de animaţie pentru copii au generat jumătate din totalul biletelor vândute la filme pe pieţele non-naţionale, comparativ cu 29% în cazul peliculelor de acţiune pentru copii.

Observatorul European al Audiovizualului este un organism public european, înfiinţat în 1992. Observatorul lucrează în colaborare cu organisme partenere şi cu profesionişti din sectorul audiovizual, are sediul la Strasbourg şi funcţionează în serviciul juridic din cadrul Consiliului Europei.

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.