Regizorul filmului „Lumea e a mea” povesteşte cum a făcut publicul să empatizeze cu un anti-erou a zilelor noastre: piţipoanca

A 7-a Esenţial
Pentru proiectarea filmului românesc Lumea e a mea, regizorul producţiei, Nicolae Constantin Tănase s-a întors la Cluj pentru o sesiune de Q&A. Filmul reprezintă trecerea tânărului regizor de la scurtmetraje la lungmetraje, fapt ce l-a făcut să se simtă cu adevărat regizor.
„În momentul în care ai un film în cinema, lucrurile se schimbă şi ai total altă viziune asupra „produsului” tău. Altfel e să simţi un public care nu mai e de festivaluri, nu mai e nişat, care doar simte filmul tău şi e interesat sau nu e interesat”, a spus Nicolae pentru clujulcultural.ro. 
nicolae-constantin-tanase
Regizorul Nicolae Constantin Tănase
Un film dur
Filmul prezintă o realitate dură a multor dintre adolescenţii din ziua de azi, iar personajul principal, Larisa, este anti-eroul, văzută în realitate că fiind „piţipoanca de la colţul străzii, una pe care o auzi în auobuz că înjură tare”, pe care toată lumea o arată cu degetul, dar care în film regizorul ţi-o aduce aproape, te face să nu o judeci, ci să înţelegi ce o determină să facă toate nebuniile din film. Pentru ca publicul să empatizeze cu ea, să înţeleagă procesele adânci din spatele personajului, fricile şi dorinţa să de a se afirma, Nicolae Tănase a folosit, în mare parte a filmului, close-up-ul.
„Stilistic, am discutat împreună cu scenaristul Daniel Coşut cum vrem să filmăm filmul ăsta. Mie mi-a fost destul de clar încă de când lucram pe scenariu că nu va funcţiona distant. Dacă noi prin povestire şi prin mişcările camerei rămânem distanţi, şi publicul o va judeca şi va sta privind-o cum se distruge. Mi s-a părut greşit şi că mergem în direcţia unui film social, unde eu nu am vrut să merg cu povestea asta. Am decis că cel mai bine este să stăm aproape, undeva în ceafa ei, profilul ei, cât să vedem lumea aşa cum ar vedea-o ea, cât să trăim cu ea momentele prin care trece. Am optat să fie formatul asta cinemascop, de cinema american şi să rămânem în stilistica asta apropiată care nu se prea potriveşte, dar care sufocă. Ne-am gândit că sufocând-o pe ea prin camera, şi publicul o va simţi pe ea sufocată şi aproape şi obosită”, ne-a explicat tânărul regizor.
Cele trei actriţe din prim plan sunt la început de drum într-ale actoriei, însă lipsa de experienţă nu a fost deloc un impediment pentru Nicolae, care a ţinut să lucreze cu fete tinere, care să aibă exact vârsta personajelor. A început cu o perioadă de pregătire a tinerelor, iar construirea personajelor a luat naştere prin jocuri de improvizaţie, fără că ele să ştie exact  ce se întâmplă.
„Am construit personajele pe tot felul de joculeţe de improvizaţie şi în prima zi de filmare când am pus camera pe ele, efectiv nu a trebuit să mă mai gândesc la ele, să-mi fac griji pentru că ele erau ok, şi am putut să mă concentrez pe stilitică, pe tot ce ţine de cameră şi de experienţa cinematică”.
lumeae a mea
Instantaneu din film
Regizorul doreşte să experimenteze cu diferite genuri pe viitor, să se axeze pe lungmetraje, fără a ignora, însă, producţiile de scurtă durată.
„Momentan explorez o zonă puţin science fiction, mă gândesc la un scurtmetraj în direcţia asta înainte să mă arunc la un lungmetraj, încerc să fac ceva fără dialog, un thriller în direcţia Dosarele X”, a spus Nicolae.
Lumea-e-a-mea-1024x683
Nicolae Constantin Tănase s-a născut în România, în 1985. Provenind dintr-o familie de artişti, pasiunea lui de a spune poveşti s-a manifestat încă din copilărie. A absolvit UNATC (secţia regie de film) şi a studiat timp de un an şi la Academia de Arte din Praga (FAMU). După o serie de scurtmetraje –  Zombie Infectors 3, Outrageously Disco, Blue, 12 Minute –  şi premii peste premii, regizorul a trecut la lungmetrajul Lumea e a mea pentru care a fost recompensat cu Premiul Zilelor Filmului Românesc pentru Debut la Festivalul Internaţional de Film Transilvania (TIFF) 2015.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *