Făt frumos din Electric Castle – a crescut în doi ani cât TIFF în 13

Special Spectacol

Festivalul de muzică electronică Electric Castle, aflat la doar a treia ediţie, care va avea loc în acest an,  a ajuns la o cotă de notorietate de 90 la sută, la un singur procent de celebrul festival de film TIFF, aflat anul acesta la a 14-a ediţie,  relevă rezultatele unui sondaj efectuat în cadrul proiectului “Clujul are atitudine – Tinerii la putere in 2015!”, organizat de Asociatia Femeilor de Afaceri (AFA) Cluj. Sondajul a constat în răspunsuri pe site-ul www.clujulareatitudine.ro.

„Electricii” au 90 la sută cotă de notorietate în timp ce TIFF conduce cu 91 ! Urmează, potrivit răspunsurilor înregistrate pe site, festivalurile Jazz in the Park (81%), Comedy Cluj și TIMAF (câte 62%). Festivaluri care au debutat anul trecut, precum We Are Rocking the City și Cluj Blues Fest, ultimul lansat de siteul clujulcultural.ro, înregistrează și ele un grad de notorietate de peste 15%. Cele mai atractive festivaluri pentru tinerii clujeni sunt TIFF (71%), Jazz in the Park (64%) și Electric Castle (57%).

Precizăm că anul acesta are loc ediţia cu nr. 14 a TIFF, între 29 mai-7 iunie iar a treia ediţie a Electric Castle, între 25-28 iunie la Bonţida, judeţul Cluj.

Chestionarul de pe site-ul www.clujulareatitudine.ro a fost completat în perioada 6-26 aprilie de 1.182 de persoane. Tinerii cu vârste cuprinse între 14 și 35 de ani au constituit publicul-țintă, proiectul fiind promovat cu predilecție către aceștia, atât prin mijloace online, cât și offline.  Răspunsurile au fost anonime, fără restricționarea repondenților, iar întrebările au fost de tip „alegere multiplă”, cu mențiunea că nu s-au putut alege ca preferate decât variantele selectate anterior drept cunoscute. Chestionarul nu reprezintă o cercetare de tip sociologic, ci un instrument care să arate tendințele și interesul cultural al tinerilor clujeni.

Electric City 2015 Teodora Neagu (4)
Muzica electronica face furori in Cluj

Tinerii clujeni apreciaza festivalurile, cinematografele si spatiile de evenimente culturale din oras, in timp ce institutiile si centrele culturale, muzeele, bibliotecile si galeriile de arta mai trebuie sa convinga si sa cucereasca acest public. Acestea sunt concluziile sondajului desfasurat in luna aprilie prin intermediul site-ului clujulareatitudine.ro, in cadrul proiectului “Clujul are atitudine – Tinerii la putere in 2015!”, organizat de Asociatia Femeilor de Afaceri (AFA) Cluj. Rezultatele masuratorii au constituit baza de pornire a dezbaterii publice organizate astazi la Casino-ul din Parcul Central, dezbatere moderata de jurnalistul Mihnea Măruţă si la care au participat reprezentanti ai institutiilor culturale si publice din oras, membri ai organizatiilor de tineret, jurnalisti si alte persoane interesate de imbunatatirea ofertei culturale a Clujului.

„Am dorit să privim orașul și comunitatea locală din perspectiva tinerilor, să le aflăm tendințele de consum cultural și cum văd ei oferta orașului în acest an, când Cluj-Napoca este Capitala Europeană a Tineretului. Rezultatele sondajului și interviurile sunt un punct de pornire al dezbaterii în care sperăm să se implice cât mai mulți actori din domeniul cultural și împreună să găsim soluții viabile de dezvoltare comunitară”,  a declarat Mihaela Rus, președintele AFA Cluj.

Cum stau  cinematografele ?

Cinematografele se bucură și ele de un grad mare de notorietate în rândul celor care au răspuns la chestionar: câte 97% Cinema „Florin Piersic” și Cinema City din Iulius Mall, câte 94% Cinema City din Polus Center și Cinema „Victoria”. Preferințele repondenților se îndreaptă cu precădere spre „Florin Piersic” (61%) și Cinema City din Iulius Mall (52%), în timp ce 42% aleg și Victoria, iar 34% și Cinema City din Polus Center.

La capitolul „spații de evenimente culturale”, înregistrează o notorietate de peste 80% Cluj Arena, Casino-ul din Parcul Central, Sala Sporturilor „Horea Demian” și Bastionul Croitorilor, în timp ce spații precum teatrele român și maghiar, Fabrica de Pensule, Casa de Cultură a Studenților, Auditorium Maxim ori Muzeul de Artă beneficiază de o notorietate de peste 40%. Capitolul preferințe este deschis de Casino-ul din Parcul Central (64%), urmat de  Cluj Arena, Bastionul Croitorilor și Auditorium Maximum (între 35 și 53%).

În timp ce festivalurile, filmele și spațiile de evenimente sunt interesante pentru tinerii din Cluj, instituțiile culturale, muzeele, centrele culturale, bibliotecile și galeriile de artă mai trebuie să convingă și să cucerească acest public. Gradul de apreciere pentru Filarmonica de Stat „Transilvania”, Fabrica de Pensule, teatrele și operele române și maghiare este cuprins între 19 și 49%, în timp ce notorietatea ajunge la 79% (filarmonica).

dezbatere Clujul are atitudine
Rezultatele sondajului, prezentate, azi, la Casino

În cazul muzeelor, cele mai cunoscute sunt Muzeul Etnografic al Transilvaniei (86%), Muzeul de Farmacie (71%) și Muzeul de Artă (46%). Colecțiile lor sunt considerate interesante de 56% dintre repondenți (Muzeul Etnografic), respectiv 34% (Muzeul de Farmacie) și 24% (Muzeul de Artă). La capitolul „Centre culturale”, topul este condus de British Council (81% notorietate, 58% interes), Institutul Cultural Francez (69% notorietate, 37% interes), Centrul Cultural German (57% notorietate, 25% interes) și Institutul Confucius (54% notorietate și 13% interes), în concordanță cu interesul crescut al tinerilor clujeni pentru limbi străine.

Cea mai cunoscută și frecventată bibliotecă este B.C.U. „Lucian Blaga” (90% din repondenți au auzit de ea și 62% o preferă), urmată de Biblioteca Institutului Francez și biblioteca județeană „Octavian Goga”. La galeriile de artă, topul notorietății este deschis de Galeria Plan B (31%), urmată de Galeria Veche Cluj-Napoca (28%) și Galeria de Artă Cluj-Napoca (23%). Aceeași ierarhie se păstrează și la preferințe, cu mențiunea că procentele înregistrate aici sunt de 21% (Plan B), respectiv 17% (Galeria Veche și Galeria de Artă).

Dezbaterea a pornit de la rezultatele chestionarului, precum și de la interviurile realizate de voluntarii AFA și de vox pop-urile culese de studenții de la FSPAC. Participanții au analizat profilul evenimentelor culturale de succes și modalități de a crește interesul tinerilor pentru zone culturale unde aceștia ajung mai rar, urmând ca dialogul să continue între părțile direct interesate.

Prima ediție a proiectului „Clujul are atitudine” s-a desfășurat în 2012 și a urmărit să îmbunătățească relațiile instituțiilor publice cu cetățenii, pornind de la evaluarea gradului de satisfacție privind eficiența instituțiilor cu care locuitorii intră frecvent în contact. Cea de-a doua ediție, „Clujul are atitudine – Tinerii la putere în 2015”, este organizată în perioada 2 aprilie – 10 mai 2015. Parteneri instituționali: Primăria și Consiliul Local Cluj-Napoca, Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”, Federația SHARE, Casino – Centrul de Cultură Urbană. Parteneri media: TVR Cluj, Radio Cluj, Napoca FM, Transilvania Reporter, Ziua de Cluj, Monitorul de Cluj, ClujLife.

Asociația Femeilor de Afaceri (AFA) Cluj a fost înființată în 2004, la inițiativa Mihaelei Rus, directorul general al Vitrina Advertising. Asociația este formată din femei cu afaceri proprii, funcții de conducere în diverse companii ori care activează în profesii liberale. Printre proiectele desfășurate de AFA se numără „Gala Excelenței la Feminin”, „Ore în Dar”, „Mini-biblioteci pentru sănătate”, „Un oraș pentru o grădină”, conferințele SHEnspire.

Mai multe informații despre Clujul are atitudine AICI

Mai multe informații despre Asociația Femeilor de Afaceri gasiti pe AICI 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *